רוטמן תוקף: "היועמ"שית מצהירה שהיא פוליטית, זה הזוי"

    אבי יעקב No Comments on רוטמן תוקף: "היועמ"שית מצהירה שהיא פוליטית, זה הזוי"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן במהדורה המרכזית עם אבי מימרן: "אני לא מצליח להבין את המציאות של יועצת משפטית שמנהלת מדיניות". "היועמ"שית מעניקה חסינות למפגינים, וכך עשה גם ניצב עמי אשד. אני מקווה מאוד שהמצב ישתנה"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, במהדורה המרכזית עם אבי מימרן, על החוק לתיקון עילת הסבירות שעברה בלילה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת: "אנחנו מקיימים דיונים בהשתתפות כלל חברי הוועדה, לכולם ניתנת זכות הדיבור, גם פרופסורים חשובים הביעו את עמדתם, ואנחנו ממשיכים בחקיקה. יהיו ככל הנראה שינוים קלים בנוסח אבל אני לא צופה שינוי מהותי בחוק".

    "64 חברי כנסת תמכו בחוק לאחר דיון ארוך ומעמיק, זו בדיוק דמוקרטיה וזה מה שאנו נעשה, כאשר יהיה ביקורת על ראש הממשלה והשרים, יסתדרו כמו בארבעים השנים שקדמו למהפכה השיפוטית של אהרן ברק. עילת הסבירות היא הדרך היחידה של בית המשפט לזרוק את נבחרי הציבור בממשלה מההגה ולהחליט בעצמם ללא תלות בחוק".

    לדבריו: "איומי הסרבנות מועצמים ע"י התקשורת אבל לא משקפים נכונה את המציאות, רשת ביג ניסתה לאיים אבל התקפלה מייד, כי הציבור מבין את הבלוף. החוק הזה הוא חלק מהמצע של תקווה חדשה. היועמ"שית מעניקה חסינות למפגינים, וכך עשה גם ניצב עמי אשד. אני מקווה מאוד שהמצב ישתנה".

    ולגבי היועמ"שית אמר רוטמן: "גם אם היחסים וההתנהלות מול היועמ"שית היו תקינים ונפלאים, אני חושב שכל ממשלה צריכה למנות יועץ משפטי משלה, בוודאי כאשר היועמ"שית היא מינוי פוליטי של יריב מר של ראש הממשלה. אני בהחלט חושב שזה יהיה מסוכן מאוד אם בית המשפט יפסול את התיקון לחוק היסוד, אם החוק לא מחייב את בית המשפט זה יהיה מאוד בעייתי. אני לא מצליח להבין את המציאות של יועצת משפטית שמנהלת מדיניות. עומדת היועצת המשפטית ואומרת "אני פוליטית", זה הזוי".

    האזינו לראיון המלא



    0 תגובות